Falošné recenzie

Dokonca aj dobre riadené podniky majú svoje slabšie sny, takže príležitostná negatívna revízia online je bežnou súčasťou podnikania. Ale falošné, hanlivé recenzie? Tieto môžu byť dráždivé a poškodzujú Vašu reputáciu. Ak sa rozhnevaní zákazníci, nespokojní bývalí zamestnanci alebo konkurenti postavia za nepresné recenzie o Vašej firme online, nemusíte to jednoducho nechať tak: Môžete bojovať bez toho, aby ste ďalej poškodili Vašu povesť.

Je prirodzené, že sa cítite rozhnevaní a obranní, keď niekto šíri lži o Vašom podnikaní, ale robiť niečo, zatiaľ čo ste emocionálne na dne, sa môže vypomstiť. Súčasne nechcete nechať falošnú recenziu bez komentáru moc dlho, inak riskujete, že zákazníci ju uvidia a vezmú ju ako fakt. Nechajte prejsť pár minút alebo dokonca hodinu, aby ste sa upokojili, a postupujte len vtedy, keď budete pokojní (experts du café).

Odstránenie recenzie skôr, ako ju niekto dokáže vidieť, je zrejme ideálny scenár. Bohužiaľ, neexistuje žiadna záruka, že budete môcť vymazať falošnú recenziu. Je to Vaše slovo proti slovu recenzenta a stránka s recenziami nemôže vymazať každý príspevok, ktorý sa majiteľovi firmy nepáči. V závislosti od lokality však môžete požiadať o posúdenie recenzie. Uvedieme si príklad. Spoločnosť Facebook odstráni iba recenzie, ak nespĺňajú komunitárne normy spoločnosti Facebook, všeobecný súbor pokynov, ktoré zakazujú veci ako sexuálne obťažovanie, šikanovanie a hrozby. Upozorňujeme, že tieto pokyny upravujú všetky služby Facebook, takže nie sú špecifické pre podniky. Yelp odstráni recenziu iba vtedy, ak má recenzent jasný konflikt záujmov, nezameriava sa na vlastnú skúsenosť s podnikom alebo zahŕňa urážlivé jazykové alebo súkromné ​​informácie v príspevku. Upozorňujeme, že táto stránka odstráni príspevok z dôvodu konfliktu záujmov len vtedy, ak sú správcovia stránok presvedčení, že recenzent bol zaujatý a ak nemáte žiadne dôkazy o tomto, recenzia pravdepodobne zostane viditeľná.

Spoločnosť Google odstráni príspevky, ak sú napísané osobou, ktorá má konflikt záujmov, alebo niekým, kto sa vydáva za niekoho iného – ale znova nezávislý moderátor rozhodne, či existuje dostatok dôkazov o tom, že recenzia je nepravdivá. Upozorňujeme, že nemôžete napísať vysvetlenie, prečo by sa príspevok mal odstrániť. Môžete požiadať, aby spoločnosť Google preskúmala konkrétny príspevok.

Ak zákazníci vidia, že reagujete na jeden negatívny príspevok, ale nie na iné, môžu predpokladať, že ostatné negatívne príspevky sú presné, a preto neodpovedáte. Ak však dostanete množstvo online recenzií, je časovo náročné odpovedať na každú, o ktorej sa domnievate, že je nesprávna. Takže zvážte svoje možnosti skôr, ako sa rozhodnete odpísať na falošný príspevok. Ak sa rozhodnete prehovoriť, navrhnite zdvorilú odpoveď, ktorá sa zaoberá bodmi uvedenými v príspevku. Neobviňujte recenzenta z ničoho a nepoužívajte urážky. Bez ohľadu na to, ako reagujete, odporúčame vždy nechať priestor kvôli možnosti, že recenzia nie je skutočne falošná, a tiež vyzvite recenzenta, aby Vás kontaktoval, aby ste vyriešili problém. Z toho vyplýva, že sa skutočne staráte o svojich zákazníkov meilleur cafetiere.

Zvážte, že recenzent mohol poslať recenziu pre nesprávnu spoločnosť. Zdôraznite svoj záväzok k zákazníckemu servisu a zdvorilostne vychádzajte z otázok na falošné tvrdenia. Dobrým spôsobom ako napraviť Vašu reputáciu, je prilákanie iných, pozitívnych recenzií. Jedna zlá alebo falošná recenzia vyzerá naozaj zle, keď je to jediné hodnotenie Vašej firmy, ale keď máte 100 žiarivých recenzií, zdá sa byť nie až tak dôležitou. Ak nemôžete odstrániť recenziu, pozitívna reakcia môže ukázať ďalším zákazníkom, aký ste profesionálny.