Cyber Monday

Cyber ​​Monday, tiež známy ako „Čierny pondelok“, je deň elektronického obchodovania, ktorý sa koná v pondelok, ktorý nasleduje po víkende vďakyvzdania v Spojených štátoch amerických. Keďže obchody majú veľké zisky na tzv. Black Friday, ktorý sa začína pred víkendom vďakyvzdania, online maloobchodníci zvyčajne práve v pondelok ponúkajú špeciálne propagačné akcie, zľavy a skvelé predajné ceny. Je známy ako neoficiálny začiatok sezóny nákupov na sviatky.

Zatiaľ čo čierny piatok zostáva najväčším nákupným dňom v roku, cyber ​​pondelok je najväčším online nákupným dňom. Ako výsledok, z hľadiska celkových čísel predaja, cyber ​​pondelok rýchlo doháňa čierny piatok, comparativa planchas de pelo.

Termín Cyber ​​Monday vznikol v roku 2005. Obchodné združenie, ktoré ho vytvorilo, poznamenalo, že v posledných niekoľkých rokoch sa nákupy na webe často odohrávajú v pondelok, v deň po vďakyvzdaní. Existovalo niekoľko rôznych teórií o tom, prečo.

Jeden vysvetľoval, že ľudia počas víkendu videli položky v obchodoch a nákupných centrách, ale čakali až do pondelka, aby si ich kúpili v práci, kde mali počítače s rýchlejším pripojením na internet. Ďalším súvisiacim fenoménom je nepríjemný zážitok z nakupovania v Deň vďakyvzdania – víkendové šialenstvo masových davov a tlačeníc o tovar. Ak by ste chceli získať niektorý výrobok s fenomenálnou zľavou, museli ste počkať skoro celú noc pred obchodom či tam prespať, aby ste boli prví v rade o tovar. Logicky z tohto vyplýva, že radšej si počkáte jeden či dva dni, a tovar si kúpite jednoducho cez internet bez toho, aby ste sa o neho museli s niekým iným doťahovať alebo dokonca biť. Svojím oficiálnym pomenovaním sa tento deň stal synonymom zliav a výhodných kúp – čím sa posilnila jeho popularita.

V roku 2006 online výdavky na cyber ​​pondelok vzrástli o 25% na 608 miliónov amerických dolárov. Na ďalší rok to bolo už o 21% na 733 miliónov amerických dolárov – estos secadores de pelo. Rok 2008 priniesol nárast o 15% na 846 miliónov amerických dolárov. V roku 2009 štatistiky ukazujú, že viac ako polovica ľudí nakupovala online na webových stránkach z pracovných počítačov. Po návrate z dlhého víkendu vďakyvzdania s množstvom sviatočných nákupov, mnohí spotrebitelia majú tendenciu pokračovať v nakupovaní. Či už sa môžu zúčastniť na rozsiahlych zľavách, ktoré ponúkajú maloobchodníci alebo kupovať darčeky pre priateľov či rodinných príslušníkov na Vianoce. Tento deň sa stal každoročným sviatočným rituálom pre amerických zákazníkov na internete.

V roku 2010 prvýkrát prerástla tržba cyber pondelka 1 miliardu dolárov, čo je nárast o 16% oproti roku 2009. V roku 2014 sú priemerné plánované výdavky až 361 amerických dolárov na osobu. Počet transakcií neustále stúpa, ale už zákazníci nekupujú len jednu položku, ale počas svojho nákupu kupujú viacero položiek, väčšinou v zľave až do výšky 80%. V roku 2016 padol nový rekord s obratom až 3,45 miliardy amerických dolárov, a je to prvýkrát, čo online predaj v jeden deň prekročil hranicu 3 miliardy amerických dolárov v histórii Spojených štátov amerických. Čísla vzrástli oproti predchádzajúcemu roku o 12,1%. A nie je tomu koniec. Tento rok sa znova očakáva niekoľkopercentný nárast predaja. Veď sa nemôžme ani čudovať. Už niekoľko týždňov pred týmto dňom sa stretávame s reklamami či inými pútačmi, ktoré nám oznamujú výšky zliav a zľavnený tovar.